Zapraszamy na wydarzenia

Brak wydarzeń tego typu

Zobacz na mapie Doliny Baryczy, gdzie znajdują się aktywne sołectwa

Pokaż większą mapę

Najnowsze video
Zapisz się do Newslettera
Budżet Obywatelski

2013-07-12

Już od poniedziałku 15 lipca mieszkańcy gminy Milicz będą mogli składać propozycje inwestycji do zrealizowania w ramach budżetu obywatelskiego. Już drugi rok z rzędu to od mieszkańców będzie zależeć na co przeznaczone zostaną środki z budżetu gminy.

Jesienią 2012 r. w gminie Milicz po raz pierwszy mieszkańcy mogli zgłaszać propozycje inwestycji do budżetu na 2013 r. Spośród ponad 50 zgłoszonych propozycji w budżecie znalazło się 25 zadań na łączną kwotę blisko 1,4 mln zł. Na wszystkie zgłoszone zadania w przyszłorocznym budżecie Burmistrz chce zagwarantować milion zł.

Tegoroczna edycja „otwartego budżetu” składa się z dwóch etapów. Pierwszy polega na składaniu wniosków do budżetu przez mieszkańców gminy, natomiast drugi na głosowaniu podczas którego wybrane zostaną zadania do zrealizowania.


Jak przygotować projekt?

Każdy mieszkaniec gminy ma możliwość złożenia propozycji inwestycji do obywatelskiego budżetu. Każda z propozycji musi jednak być poparta podpisami co najmniej 5 osób. Propozycje zadań należy składać na specjalnych formularzach, które będą dostępne w Urzędzie Miejskim oraz na stronie internetowej gminy Milicz w zakładce Budżet Obywatelski. W tym dokumencie będzie trzeba opisać cel inwestycji, jej lokalizację oraz argumenty za nią przemawiające. Koniecznym będzie wskazanie osób lub grup społecznych, które skorzystają z wykonania danego zadania. Bardzo istotnym natomiast jest, aby pomysł na realizację inwestycji wpisywał się w zadania własne gminy. Do wniosku będzie można też dołączyć zdjęcia, mapy bądź wizualizacje – nie są one obowiązkowe.


Kiedy i gdzie można go złożyć?

Wypełnione formularze z propozycjami inwestycji przyjmowane będą od 15 lipca do 5 sierpnia. Będzie można je składać osobiście w urnach które będą ustawione w: Urzędzie Miejskim, Przychodni PZZLA, Przychodni Mil-Med, Hali Sportowej przy Gimnazjum w Miliczu, PGK Dolina Baryczy, Centrum Aktywności Lokalnej oraz u sołtysów. Propozycje zadań można również przesłać listownie na adres: Urząd Miejski w Miliczu ul. Trzebnicka 2, 56-300 Milicz z dopiskiem „Budżet obywatelski” a także elektronicznie, na adres budzetobywatelski@milicz.pl Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript. .


Głosowanie zadecyduje o inwestycjach

Następnym krokiem będzie ocenienie złożonych wniosków przez pracowników magistratu. Członkowie zespołu ds. budżetu obywatelskiego przygotują również wstępne kosztorysy dla zgłoszonych zadań. Wszystkie wnioski, które przejdą weryfikację i znajdą się na liście inwestycji, zostaną ogłoszone 12 sierpnia w internecie oraz w „Tygodniku Milickim”. Po opublikowaniu listy zadań rozpocznie się głosowanie nad nimi.Głosowanie to bardzo ważny etap Budżetu Obywatelskiego. Od wyników głosowania zalezy, które inwestycje faktycznie mogą zostać zrealizowane w 2014 roku.

 

W głosowaniu mogą wziąć udział wszyscy mieszkańcy gminy Milicz, którzy ukończyli 16 lat. Głosowanie odbywać się będzie przy użyciu specjalnych kart do głosowania, które będą dostępne od 13 sierpnia. Tego dnia rozpocznie się głosowanie, które zakończy się 5 września. Głosy będzie można oddawać również na internetowej stronie www.milicz.pl/budzetobywatelski. Każdy mieszkaniec będzie mógł oddać głos na maksymalnie pięć zgłoszonych zadań.


Spotkaj się z burmistrzem, zasięgnij informacji

W czasie składania propozycji zadań do budżetu obywatelskiego mogą pojawić się wątpliwości mieszkańców co do tego, czy ich propozycja może zostać przez gminę zrealizowana. Aby rozwiać wszelkie wątpliwości miliczan zostanie uruchomiona infolinia telefoniczna pod nr tel. 797 993 964 begin_of_the_skype_highlighting   797 993 964   end_of_the_skype_highlighting, pod którą w dni robocze w godz. od 9:00 do 15:00 będzie można uzyskiwać niezbędne informacje. Do dyspozycji mieszkańców został oddany także e-mail: budzetobywatelski@milicz.pl Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript. . Wszystkie niezbędne informacje zostana umieszczone także na stroie : www.milicz pl/ budżet obywatelski

W środę 31 lipca o godzinie 18.00 w sali konferencyjnej Urzędu Miejskiego odbędzie się również spotkanie z burmistrzem Pawłem Wybierałą. Podczas spotkania burmistrz będzie odpowiadał na wszystkie pytania dotyczące budżetu obywatelskiego, typów zadań możliwych do zrealizowania itp. Termin spotkania został wyznaczony tak, aby po rozwianiu wątpliwości mieszkańców mieli oni czas na złożenie uzupełnionych wniosków w ramach budżetu obywatelskiego. Szczegółowe informacje pojawią się także na internetowej stronie akcji pod adresem www.milicz.pl/budzetobywatelski.

Ważne terminy związane z budżetem obywatelskim
15 lipca – 5 sierpnia: zgłaszanie przez mieszkańców propozycji zadań do budżetu gminy
31 lipca godz. 18:00: spotkanie z burmistrzem Pawłem Wybierałą w sali konferencyjnej Urzędu Miejskiego w Miliczu
5–12 sierpnia: weryfikacja propozycji przez zespół ds. budżetu obywatelskiego
13 sierpnia – 5 września: głosowanie nad zadaniami zgłoszonymi do przyszłorocznego budżetu
12 września: podanie do wiadomości wyników głosowania nad inwestycjami