WITAJ we wsi Pakosławsko
clkzobacz listę artykułów

Techniki chodzenia - Nordic Walking

22 czerwca 2011

Nordic Walking jest ciekawą i przyjemną formą odpoczynku.

Polega na marszu ze specjalnie do tego przystosowanymi kijkami. Niektórym może wydawać się, że jest to sport nowy, jednakże jego początku datuje się na lata 20. XX wieku. Wtedy była to forma treningu dla narciarzy biegowych.

Obecnie trenować może każdy, a sam Nordic Walking ma trzy poziomy aktywności – zdrowotny, fitness i sportowy.

Podczas uprawiania Nordic Walking angażuje się do wysiłku większość mięśni ciała. Pracują one zupełnie inaczej, niż podczas zwykłego marszu – są bardziej wzmocnione, zwłaszcza ramiona, które stają się mocniejsze i bardziej wytrzymałe.

Po intensywnych ćwiczeniach wykonywanych podczas takich spacerów, jesteśmy w stanie z większą łatwością wchodzić na wzgórza, a co najważniejsze Nordic Walking pozwala spalać nieco więcej kalorii, niż podczas chodzenia tradycyjnego. Jak się okazuje, można go uznać za dobrą formę odchudzania.

Kije do Nordic Walking mają bardzo wiele zalet – m.in. odciążają stawy, które, zwłaszcza u osób starszych, mogą być nadwyrężone i schorowane.

Chodzić z kijkami można w zasadzie w każdym miejscu na ziemi – tak nad morzem, jak i w górach. Poleca się rozpoczynanie przygody z Nordic Walking pod okiem instruktora, który pomoże dobrać kije i nauczy przyjmować prawidłową postawę podczas chodzenia. Ważna jest również sama technika chodzenia.

Główne zalety Nordic Walkingu – ogólna poprawa stanu zdrowia, krążenia i dotlenienie całego organizmu.